18.8.2014

the run and go

 

Oltiin kultturelleja ja käytiin Fotografiskassa. Kierreltiin ensin Lisa Rossin Living Shrines, Dana Sederowskyn selfiekokoelma ja Lu Kowskin Melancholia (joita mä luulin hienosti tyhjiksi kehyksiksi...), kunnes mentiin yläkertaa katselemaan Genesis läpi. Ja se oli just niin hieno ja vaikuttava kuin mä olin olettanutkin. Northern Spaces oli ihan mahtava kokoelma, samoin Planet South. Haluun vaan ton hyljekuvan ja ne kaikki Siperian ja Alaskan kuvat mun seinille.

Istuttiin myös 55 minuuttia paikoillamme ja tsekattiin Isaac Julienin Ten Thousand Waves, josta mulla oli korkeat odotukset, koska hei, merijuttuja. Konsepti oli kyllä tosi siisti, salissa oli yhdeksän screeniä, joille heijastettiin tarinaa "vähän miten sattuu". Porukka istui lattialla ja muutamilla istuimilla, ja se fiilis oli kyllä aika intensiivinen välillä kun kajarit huusi ties mitä. Suomityttö A tiesi kertoa, että tarina oli se 2004 vuoden tragedia kun kiinalaisia hukkui Englannin luoteisrannikolle, mutta muuten ei kyllä kauheesti pysytty kärryillä. Visuaalisesti ihan miellyttävä kokemus kyllä, mulla vaan alaselkä ja arse ehti puutua siinä katsellessa ja kääntyillessä!

 

Meen käymään Fotografiskassa vielä joku hiljaisempi päivä, tuolloin niiden kauppa oli tosi täynnä eikä siellä päässyt katselemaan tarpeeksi. Mutta mä ehdottomasti tarvin Genesis-kirjan itselleni. En tiiä, miten ja milloin saan sen parin kilon kirjan raahattua Suomeen, mutta mä tarvin sen. Lisäksi mun on pakko selata niiden posterit läpi, ties mitä aarteita sieltä löytyy. Rahanmenoa ei voi estää ja niin edelleen, mutta hei, taidetta.

Muutenkin täytyy katsoa, josko tonne saisi jotain kausikortteja. Musta saattaa tulla vakioasiakas.

 

Käytiin vielä kultturellisoinnin päätteeksi T.G.I. Friday's -paikassa syömässä ja oi voi. Suomi ja Suomen lafkat voisi ottaa mallia noiden autorefill-taktiikasta. En saanut edellistä puolen litran pepsilasia edes kokonaan tyhjäksi ennen kuin mulle kiikutettiin pöytään ilman erillistä pyyntöä uusi lasi!! Hampparitkin oli hyviä, ja olin vielä kuudenkin tunnin jälkeen kovin kylläinen.

Kotimatkalla metrossa mun viereen istui joku nainen haisevan koiransa kanssa ja meidän keskustelu vaihtui elukoihin kanssa ja mulle tuli hirvee ikävä mun kissaa :( Buu.

2 kommenttia:

  1. Kuulostaapa hienoilta näyttelyiltä. Täytyy kyllä alkaa kiertämään enemmän kaikenmoisissa museoissa nyt, kun muutan paikkaan tai ainakin lähelle sellaista, missä niitä oikeasti on joka lähtöön (Lontoo ja ilmaiset museot, joissa helposti vierehtää vaikka koko viikonloppu ♥).

    Englannissa on noita T.G.I. Friday's -paikkoja joka kulma täynnä, mutta en ole koskaan uskaltanut vielä sisälle, lähinnä ahdistavan väenpaljouden takia ja koska Brightonissa on toinenkin amerikkalaistyylinen paikka, jossa tulee käytyä aika useinkin. Täytyy vissiin yrittää käydä joku kerta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yllätyin kyllä positiivisesti siitä, miten kivaa tuolla museossa oli! en ajatellu, että oisin museoihminen, mutta ilmeisesti you never know until you try ja niin edelleen! oon vaan vähän kade sun /ilmasille/ museoille :( ei sillä, että toi 90kr ois paha hinta sisään :D

      tuollakin oli paljon väkeä, mutta me saatiin ruoat alle 20 minuutin sisällä ja palvelu oli muutenkin tosi hyvää! menu oli kyllä aika pieni, mutta noissa hampparipaikoissa muutenkin ottaa aina sen perusjuustohampparin vaa ni whatevs :D

      Poista