1.3.2015

uptown funk

Multa kysyttiin viikko ja yksi päivä sitten, että has Uptown Funk funked you up yet? ja vastasin, että only over my dead body. Nyt voin vain todeta, että this hit, that ice cold, Michelle Pfeiffer, that white gold... Mä olen siis videolinkissä tuo apukuskin paikalla istuva kaveri. Joo.

Anyways, loma on aika hyvin ollut ja mennyt. Kello on melkein kaksi yöllä, istun keittiössä tiskikoneen hurratessa ja lasken kalenteriin kuluneen kuukauden menot ja tulot, koska huomenna ei todellakaan tule olemaan aikaa. Oon elänyt kuin sika pellossa, ja toikin on hienostelua. Pesin pyykkiä ensimmäistä kertaa perjantain jälkeen jälleen perjantaina. Meinasi loppua puhtaat vaatteet itselläkin kesken. Nyt mulla on kolme korillista puhdasta, viikkamatonta pyykkiä siellä. Lisäksi kalenterissa (mun bullet journal, jonka tuunasin loman aikana tosi kivaksi!!) möllöttää muistutukset lakanoiden vaihdosta, pyyhkeiden laitosta, pyykin viikkaamisesta, talon siivouksesta, ystävänpäiväkukkien dumppaamisesta ja ilmapatjan ullakolle viennistä. Keittiö on aivan jäätävässä kunnossa ja tv-huone, jonka sohvalla oon homehtunut yksin ja yhdessä, on vielä karmeampi.

Mutta ainakin on ollut hyvä viikko!

Muistaakseni viikonloppuna heitin feissarin kansainväliseen auppariryhmään viestiä, ja sieltä tulikin heti vastauksia! Tapasin tiistai-iltana kanssasuomalaisen J:n kahvittelun merkeissä, ja istuttiinkin Kladdkakanissa melkein 45 minuuttia yli sen sulkemisajan ollen näin karmeita asiakkaita. Mutta juttua riitti ja ainoa negatiivinen juttu on se, että J lähtee samoihin aikoihin kun mun parhaat kaverit, joten kesä näyttää edelleen yksinäiseltä... Perjantaina muuten kutsuin tytöt tänne ja esittelin J:lle, ja ihanaa kun kaikki tuli toimeen keskenään! Leipaistiin aika epäilyttäviä M&M -blondieita ja katseltiin teknisten ongelmia jälkeen The Interview, joka oli huonohko ja yllättävän ällöttävä sitten loppupeleissä, mutta what can you do... Nyt lauantaina käytiin vielä syömässä ja kierreltiin vähän ympäriinsä, ja oltaisiin menty vielä leffaan, mutta J:lle iski työilta. Mentiin sitten S:n ja T:n kanssa ruokakaupan kautta meille ja katseltiin Viaplaysta Risto Räppääjä -leffa ja sitten mun koneelta tää aika uusi Love, Rosie -pätkä. Nyt tuolta vierashuoneesta kuuluu tyttöjen satunnainen räkätys haha. Ehkä ne tekee aamulla lettuja ja voin herätä siihen. Tänään heräsin kun ne soitti mulle vuorotellen noin 17 kertaa (okei, Mamma soitti 8:27 aamulla, mutta olin hädin tuskin tajuissani sen puhelun ajan) ja sitten kun sammutin puhelimen, niin S reväyttää verhot auki ja repii peiton päältä. Cool.

 

Mutta niin, kuluneeseen viikkoon palatakseni, keskiviikkona sovin kello neljän kahvit erään puolalaisen A:n kanssa, mutta kun päästiin molemmat Östermalmstorgin metrostopille vain huomataksemme, että miljoonan kilometrin pituiset liukuportaat ei toimi vaan ne pitää ihan itse tassutella, päätettiin mennä bisselle. Ei kyllä kumpikaan juotu ihan bisseä. Istuskeltiin kuitenkin siinä terdellä ja siemailtiin juomia ja höpötettiin menemään. A sanoi, että oli luullut mua aksetin perusteella jenkiksi! Ihan hassua. Mutta kuitenkin juttu luisti paremmin kuin hyvin, ja lopuksi palautettiin yhdet Mamman ostamat antiikkilamput ja käytiin hakemassa Systembolagetista pullo valkkaria ja tsilleen! Ja mikä parasta, A aloitti vasta tammikuussa, joten nyt mulla on ainakin kesäseuraa!!

Pari muutakin tyyppiä laittanut viestiä, joten kahvittelut ja uusien ihmisten tapaaminen jatkukoon... Nyt voisi kai pikkuhiljaa alkaa lopetella. Tilin saldokin näyttää aika positiiviselta ottaen huomioon, että puolet mun helmikuun palkasta vielä uupuu. Ehkä saan kuin saankin ostettua uuden läppärin ensi kuun aikana! Jee! Moimoi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti