17.1.2016

lagom

Oi ja voi.

Mä olen ihan oikeasti lähdössä keskiviikkona.

Perjantaina lapset vei mut treffeille. Tai minä vein ne, mutta lasten aloitteesta. Hain naperot koulusta, tultiin kotiin ja laittauduttiin, kaikki siisteisiin kauluspaitoihin ja Poika antoi mun kammata sen hiukset siististi. Sitten ajeltiin metrolle, jonne jätettiin auto, ja huristeltiin itse keskustaan. Meillä oli pöytävaraus ravintolassa puoli kuusi, ja siellä viihdyttiinkin koko puolitoista tuntia syöden ja nauraen. Massut täynnä vyöryttiin sitten kohti elokuvateatteria, jossa pidin vielä muistutuspuheen Pojalle, että sen pitää valehdella olevansa 11-vuotias et päästään katsomaan uusin Star Wars. Symppis mummeli kysyikin heti, että kuinkas vanha sinä olet, ja Poika tyytskärinä oli, että ELVA!!!

Mentiin tosiaan katsomaan The Force Awakens, mikä onnistui kääntämään kaikki meidät I've never seen any of the Star Wars movies nor am I planning to see any of them -ihmiset faneiksi! Oltiin kotona vasta kymmenen aikaan illalla, ja Pappa oli heti vastassa. Juteltiin nelisteen leffasta ja illasta ylipäätään, ja oli hyvä nähdä Pappakin nauramassa kun lapset käytti sitä suunnilleen kiipeilytelineenä. Se kiitteli mua kovasti, ja mä kiittelin takaisin. Halattiin naperoiden kanssa hyvätyöt ja taidettiin kaikki simahtaa heti kun päät osuivat tyynyihin.

Lauantaina mä heräsin vasta kolmelta iltapäivällä. Aloin tyhjentämään mun lonkerolavan jämiä jo viideltä, ja vähän yhdeksän jälkeen lähdin kävelemään kohti metroa tuolla helvetillisessä kylmyydessä. Tapasin A:n eli mun lempparipuolalaisen metrolla ja lähdettiin sitten käppäilemään kohti Dovasia. Portsari taisi ohimennen vilkaista mun henkkareita kun totesi jo, että terve! ovea avaten. Baarissa tavattiin T ja sen Suomesta kylässä ollut kaveri, joka osoittautui tosi mukavaksi tytöksi! Ilta ei ollut mitenkään "erikoinen", mutta meillä oli ihan tajuttoman hauskaa ja hyvät keskustelut, ja meitä käytiin kerran hyssyttelemässäkin kun äänenvoimakkuus nousi liikaa :D Juttelin Harmaankin kanssa pari sanaa, mutta en kehdannut sanoa, että tää on nyt sitten viimeinen ilta täällä. Kunhan sanoin, että easy on the vodka. Mulla tulee kyllä eniten ikävä tota paikkaa ja kaikkia siihen liittyviä muistoja.

Tänään oon vaan darraillut sängyssä. Tai no, kävin kyllä tallettamassa viimeisetkin käteiskruunut mun tilille. Reippaasti vielä kävelinkin metrolle tuolla kirpeässä pakkasessa! Aurinko tosin paistoi täydeltä taivaalta ja mun uusi, Kanadasta eilen saapunut pipo on niin ihanan lämmin! Hyvillä mielin tallustelin tutuissa maisemissa näitä viimeisiä kertoja. Keskiviikkoaamuna pitää ehkä käydä vielä kävelemässä auringonnousun aikaan tai jotain.

Sain tänään pakkailut hyvään vaiheeseen ja kirjoitettua kalenterin täyteen keskiviikkoon asti. Huomenna olisi pankkitapaaminen ja Skatteverketin visiitti, tiistaina tatuointiaika mun suosikkitytsyn kanssa sekä Pojan lätkäpeli. Keskviikkona sitten liitelen Suomeen. Spoiler: tää on ensimmäinen kerta kun lennän tätä Suomen ja Ruotsin väliä jollain muulla on Finnairilla. Menen nimittäin Norwegianilla! Mutku niillä on wifi lennoilla ja mä oon ihan koukussa ruotsalaiseen Blå Ögon -sarjaan, joka on Netflixissä! T vinkkasi Brooklyn Nine-Ninen mulle viime viikonloppuna ja mä olin katsonut sen kaikki kolme kautta esim. torstaihin mennessä. Hups.

Keskiviikkona S tulee hakemaan mut kentältä ja mennään kahville, ja sitten isäukko tulee noutamaan mut kotimatkalle.

Mulla on hyvä fiilis tästä. Mulla on Suomessakin kaikki mitä mä tarvitsen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti